Трговински формати |
Е-Издаваштво - Коментари прописа |
Страна 1 од 11 Трговински формати су организационо-технички облици обављања трговине, који имају специфичну стратегију продаје према купцима и конкурентима – на пример супермаркет, хипермаркет, дисконт, трговински центар, цасх анд царрy центар и др. На основу Закона о трговини донет је Правилник о класификацији трговинских формата ("Сл. гласник РС", бр. 47/2011). Овде ћемо пренети делове овог правилника који могу помоћи читаоцима у вези са разумевањем појединих дефиниција у трговни. Трговински формат се класификује на основу претежних или опредељујућих одлика. Дефиниције појединих појмова: Нето продајни простор је простор у коме се обавља продаја, односно у којем се врши продаја робе и услуга потрошачима, односно купцима и који не обухвата складишни и други пратећи простор. Широк асортиман је заступљеност већег броја робних група. Узак асортиман је заступљеност једне или мањег броја комплементарних робних група. Дубок асортиман је заступљеност великог броја артикала у оквиру исте робне групе производа (нпр. стилова, величина, боја и сл.). Плитак асортиман је заступљеност малог броја артикала у оквиру исте робне групе производа (нпр. стилова, величина, боја и сл.). Фреквентни производи су производи који се често купују и који имају висок коефицијент обрта (нпр. основне животне намирнице, штампа, средства личне и хигијене домаћинства, и сл.).
Трговински формати се класификују као:
|