Банер
Банер
Банер
Трговински формати
Е-Издаваштво - Коментари прописа

Трговински формати су организационо-технички облици обављања трговине, који имају специфичну стратегију продаје према купцима и конкурентима – на пример супермаркет, хипермаркет, дисконт, трговински центар, цасх анд царрy центар и др.

На основу Закона о трговини донет је Правилник о класификацији трговинских формата ("Сл. гласник РС", бр. 47/2011). Овде ћемо пренети делове овог правилника који могу помоћи читаоцима у вези са разумевањем појединих дефиниција у трговни.

Трговински формат се класификује на основу претежних или опредељујућих одлика.

Дефиниције појединих појмова:

Нето продајни простор је простор у коме се обавља продаја, односно у којем се врши продаја робе и услуга потрошачима, односно купцима и који не обухвата складишни и други пратећи простор.

Широк асортиман је заступљеност већег броја робних група.

Узак асортиман је заступљеност једне или мањег броја комплементарних робних група.

Дубок асортиман је заступљеност великог броја артикала у оквиру исте робне групе производа (нпр. стилова, величина, боја и сл.).

Плитак асортиман је заступљеност малог броја артикала у оквиру исте робне групе производа (нпр. стилова, величина, боја и сл.).

Фреквентни производи су производи који се често купују и који имају висок коефицијент обрта (нпр. основне животне намирнице, штампа, средства личне и хигијене домаћинства, и сл.).

 

Трговински формати се класификују као:

  1. неспецијализовани трговински формати:
    1. трговина на мало претежно прехрамбеног асортимана:
    2. трговина на мало претежно непрехрамбеног асортимана:
  2. специјализоване продавнице
  3. посебни трговински формати:
    1. трговински центар
    2. кеш-енд-кери (Цасх анд Царрy)




 
Јоомла templateс бy а4јоомла