Baner
Baner
Baner
Trgovinski formati
E-Izdavaštvo - Komentari propisa

Trgovinski formati su organizaciono-tehnički oblici obavljanja trgovine, koji imaju specifičnu strategiju prodaje prema kupcima i konkurentima – na primer supermarket, hipermarket, diskont, trgovinski centar, cash and carry centar i dr.

Na osnovu Zakona o trgovini donet je Pravilnik o klasifikaciji trgovinskih formata ("Sl. glasnik RS", br. 47/2011). Ovde ćemo preneti delove ovog pravilnika koji mogu pomoći čitaocima u vezi sa razumevanjem pojedinih definicija u trgovni.

Trgovinski format se klasifikuje na osnovu pretežnih ili opredeljujućih odlika.

Definicije pojedinih pojmova:

Neto prodajni prostor je prostor u kome se obavlja prodaja, odnosno u kojem se vrši prodaja robe i usluga potrošačima, odnosno kupcima i koji ne obuhvata skladišni i drugi prateći prostor.

Širok asortiman je zastupljenost većeg broja robnih grupa.

Uzak asortiman je zastupljenost jedne ili manjeg broja komplementarnih robnih grupa.

Dubok asortiman je zastupljenost velikog broja artikala u okviru iste robne grupe proizvoda (npr. stilova, veličina, boja i sl.).

Plitak asortiman je zastupljenost malog broja artikala u okviru iste robne grupe proizvoda (npr. stilova, veličina, boja i sl.).

Frekventni proizvodi su proizvodi koji se često kupuju i koji imaju visok koeficijent obrta (npr. osnovne životne namirnice, štampa, sredstva lične i higijene domaćinstva, i sl.).

 

Trgovinski formati se klasifikuju kao:

  1. nespecijalizovani trgovinski formati:
    1. trgovina na malo pretežno prehrambenog asortimana:
    2. trgovina na malo pretežno neprehrambenog asortimana:
  2. specijalizovane prodavnice
  3. posebni trgovinski formati:
    1. trgovinski centar
    2. keš-end-keri (Cash and Carry)




 
Joomla templates by a4joomla