E-Izdavaštvo -
Komentari propisa
|
Strana 9 od 11
Specijalizovana prodavnica je trgovinski format u kome se obavlja trgovina na malo i čije su bitne odlike:
- neto prodajni prostor po pravilu do 1.000 m2;
- uzak, ali dubok asortiman;
- jedna ili više kompletiranih robnih grupa;
- nalaze se u gradskim zonama u tržnim centrima i ostalim mikro lokacijama;
- direktno usluživanje potrošača kao način prodaje (izuzetno, samoizbor ili samousluživanje).
Tipični oblici trgovinskog formata iz stava 1. ovog člana su naročito:
- specijalizovane prodavnice hrane, pića i duvana, kao što su:
- prodavnice voća i povrća;
- mesare;
- ribarnice;
- pekare;
- prodavnice pića;
- prodavnice mlečnih proizvoda i dr.;
- ostale specijalizovane prehrambene prodavnice;
- benzinske stanice;
- prodavnice proizvoda informaciono-komunikacione tehnologije (npr. računara, softvera, telekomunikacione opreme npr. mobilnih telefona i sl.);
- prodavnice specijalizovane za prodaju opreme za domaćinstvo (npr. aparati za domaćinstvo, nameštaj, podne i zidne obloge, metalna roba, boje, tekstilni proizvodi i dr.);
- prodavnice specijalizovane za prodaju proizvoda za kulturu i rekreaciju (npr. knjižare, prodavnice sportske opreme, prodavnice kancelarijskog materijala, prodavnice igračaka i sl.);
- prodavnice odeće, odevne galanterije i krzna;
- prodavnice obuće i predmeta od kože;
- apoteke i drogerije (dragstori);
- specijalizovane prodavnice za prodaju ostalih robnih kategorija, koje su u stvari i najzastupljenije specijalizovane prodavnice, pošto su ovde uključene, između ostalih, i:
- prodavnice kozmetičkih i toaletnih proizvoda (npr. parfimerije);
- cvećare;
- prodavnice za kućne ljubimce;
- prodavnice nakita i satova i dr.
Poseban oblik trgovinskog formata iz stava 1. ovog člana je prodavnica polovnih proizvoda (Second hand shop) u kome se obavlja trgovina na malo polovnim neprehrambenim proizvodima.
|