Baner
Baner
Trgovci obavezni da istaknu vrstu trgovinskog formata
E-Izdavaštvo - Komentari propisa
Napisao Ljubiša Lazarević   
ponedeljak, 11 jul 2011 13:18

Podsećamo čitaoce da je trgovac, prema članu 42. Zakona o trgovini, u obavezi da na prodajnom mestu ima vidno istaknuto poslovno ime, odnosno naziv ili skraćeno poslovno ime.

Pored toga, na prodajnom objektu trgovac je dužan da ima istaknute i osnovne podatke o tom prodajnom objektu, i to naročito vrstu trgovinskog formata.

Ako je odlukom lokalne samouprave (grada ili opštine) propisano da se plaća taksa na istakuntu firmu (tzv. firmarina), trgovac je dužan da je plati. Iznosi firmarina zavise od lokacije (zone) i šifre pretežne delatnosti. Za grad Beograd ovde možete pogledati propisane iznose firmarina.

Trgovinski formati su organizaciono-tehnički oblici obavljanja trgovine, sa fiksnom lokacijom, koji imaju specifičnu strategiju prodaje prema kupcima i konkurentima. Oni se klasifikuju na osnovu pretežnih ili opredeljujućih odlika, a prema Pravilniku o klasifikaciji trgovinskih formata to su:

  1. nespecijalizovani trgovinski formati:
    1. trgovina na malo pretežno prehrambenog asortimana:
    2. trgovina na malo pretežno neprehrambenog asortimana:
  2. specijalizovane prodavnice
  3. posebni trgovinski formati:
    1. trgovinski centar
    2. keš-end-keri (Cash and Carry)

Takođe, trgovac je dužan i da na jasan, nesumnjiv i lako uočljiv način istakne radno vreme na prodajnom objektu, kao i da se u svakom trenutku pridržava označenog radnog vremena.



 
Joomla templates by a4joomla