Jednostrani raskid ugovora na daljinu |
E-Izdavaštvo - Komentari propisa |
Napisao Ljubiša Lazarević |
četvrtak, 14 jul 2011 09:02 |
Strana 1 od 5 U slučaju zaključenja ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija, postoji niz zakonskih odredbi koje treba poštovati u vezi sa zaštitom potrošača. Jedna od tih obaveza je i pravo na jednostrani raskid takvog ugovora. Kao podzakonski akt koji bliže reguliše određene delove zakona donet je Pravilnik o sadržini obrasca za jednostrani raskid ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija koji možete preuzeti. Obrazac sadrži:
Obrazac može da sadrži i razloge za raskid ugovora, sa napomenom da potrošač može da navede razloge samo ukoliko to želi. Radi potpunijeg pregleda propisanih obaveza, u nastavku dajemo izvod iz Zakona o zaštiti potrošača koji se tiče ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija. Izvod iz Zakona o zaštiti potrošačaIV Zaštita potrošača u ostvarivanju prava iz ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija 1. Obaveštavanje potrošača i pravo na jednostrani raskid Dužnost obaveštavanja Član 28 Trgovac je dužan da pre zaključenja ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija, pored podataka iz člana 16. ovog zakona, potrošača, na jasan i razumljiv način, obavesti o:
Trgovac je dužan da pre zaključenja ugovora o pružanju finansijskih usluga na daljinu, potrošača, na jasan i razumljiv način, obavesti o:
Ako trgovac i potrošač zaključe ugovor na daljinu ili ugovor koji se zaključuje izvan poslovnih prostorija, podaci iz st. 1. i 2. ovog člana postaju njegov sastavni deo.
Dužnost prethodnog obaveštavanja kod elektronske trgovine Član 29 Trgovac je dužan da pre zaključenja ugovora na daljinu koji za predmet ima prodaju robe ili pružanje usluga putem elektronskih sredstava potrošača obavesti o podacima iz čl. 16. i 28. ovog zakona i da mu na jednostavan način omogući da:
Trgovac iz stava 1. ovog zakona je dužan da pre nego što potrošač pošalje porudžbenicu na jasan i razumljiv način:
|