Банер
Банер
Банер
Боља регулатива за ефикасније електронско пословање
Вести
уторак, 04 октобар 2011 12:44

Извор: Тањуг, Ецономy.рс

Унапређење регулативе у домену царина, рачуноводства, девизног пословања и платног промета омогућиће ефикасније коришћење електронског пословања из Србије, али и долазак платних сервиса као што је Паyпал, изјавио је данас државни секретар у Министарству финансија Душан Никезић.

Министарство је у претходна три месеца, у области е-пословања извршило значајне промене као што је увођење електронског рачуна, укидања бројних царинских такси и повећања лимита за увоз без царине, истакао је Никезић у изјави Тањугу.

Према његовим речима, то ће великом броју младих стручњака у Србији, који тренутно раде преко интернета, омогућити да пословање обављају из своје земље.

На тај начин ће се постојећи потенцијал у овом сегменту искористити за повећање извоза из Србије, раст запослености и спречавање даљег одласка стручњака из земље, нагласио је Никезић.

Он је на питање да ли може да прецизира колики би приход на годишњем нивоу држава могла да оствари од е-пословања, одговорио да ''тренутно не постоје егзактне процене могуће зараде, јер се значајан део ових прихода остварује кроз пословање из других земаља".

"Знамо да је то велики потенцијал, знамо колико младих људи има жељу да посао води из Србије и из тог разлога смо нацинили значајне промене у регулативни како би то било могуће'''', навео је Никезић.

Министарство је у сталном контакту са учесницима на тржишту услуга и продаје роба преко интернета и намерава да константно унапређује регулативу како би то пословање било што ефикасније, казао је Никезић. Све наведене измене ће, према речима Никезића, омогућити и долазак платних сервиса у Србију као што је ПејПал.

Када је реч о ПејПалу, Министарсво и Народна банка Србије су, како истиче Никезић, у сталној вези са том компанијом и до сада је тај контакт био позитиван.

- Учињени цу помаци са обе стране, како би се у што скоријем року омогућило да овај сервис буде присутан и на нашем тржишту, рекао је Никезић.

Он није могао да прецизира датум доласка ПејПал-а, јер, како је навео, то зависи од планова те компаније.

Ипак, на питање да ли ће то бити можда следеће године, Никезић је изразио наду да ће се то догодити и пре.


Србији од интернета шест милијарди евра

Извор: Тањуг, Б92 биз

Београд -- Уколико се у Србији поједностави пословање путем интернета годишње ћемо приходовати чак шест милијарди евра, каже Зоран Торбица из Центра за развој Интернета.

"Уколико би људи који одлучују у држави поједноставили пословање преко интернета, срачунали смо да би то донело приход од око шест милијарди евра на годишњем нивоу, а тако би се зауставио и одлив стручњака из Србије“, рекао је Торбица.

Он наводи да све што постоји у "оф-лајн" свету, постоји и на "он-лајну" и да у последње време, поред грађана, и многе фирме користе друштвене мреже за двосмерну комуникацију.

Торбица од многих друштвених мрежа издаја Твитер, који је, како каже, намењен комуникацији оних који се међусобно не познају.

Твитер је, по његовом мишљењу, "искрен", јер на њему не могу да „прођу“ они који се служе лажима.

Уколико неко жели да подели заједничка интересовања у вези са неким брендом, производом, храном, то може да учини и на друштвеним мрежама, рекао је Торбица и додао да је још ефикасније ако је и главни менаџер или директор присутан на некој од друствених мрежа.

Међутим, у сфери Интернета постоје и бројни проблеми а, сматра он, највећи је тај што је домаће пословно окружење прилагођено великим системима, док прописи нису прилагођени предузетницима и малим предузећима. То је разлог што многи који се баве интернет бизнисом пропадну већ у првој години пословања, додаје Торбица.

Он прецизира да је у Србији још увек на снази више од 40 одавно превазиђених, анахроних и непотребних прописа, закона и подзаконских аката, који онемогућавају да се на производи и услуге брзо и једноставно продају преко интернета. Центар је, каже Торбица, започео дијалог са Министарством за финансија, Народном банком, Пореском управом и са Царином како би се тај проблем решио.

Када је реч о ПејПал сервису, систему наручивања и плаћања робе преко интернета, његово увођење ће значајно поједноставити те могућности, сматра Торбица.

"Ми који живимо од интеренета искористили смо ПејПал као један опште познат бренд... као што се у народу одомаћило да калкулатор зовемо дигитрон, а дигитрон је само један од брендова произвођача калкулатора“, прецизирао је Торбица.

Према његовим речима, развоју интернета и друштвених мрежа допринела је и појава „паметних“ телефона па више није неопходно седети у затвореном простору, за рачунаром, јер захваљујући њима, осим разговора и слања СМС порука, свако ко има такав телефон може да размењује информације на душтвеним мрежама.

Он подсећа да друштвене мреже могу бити оружје и у политичкој борби, што је показала предизборна кампања америчког председника Барака Обаме. На питање да ли је тако нешто могуће и у Србији, Торбица одговара да су српски политичари итекако свесни значаја друштвених мрежа и директне комуникације са грађанима.

О томе сведоче отворени налози на Твитеру потпредседнице Скупштине Србије Гордане Чомић, државног секратара за телекомуникације Јасне Матић, министра за животну средину и просторно планирање Оливера Дулића, истиче он и напомиње да се на Твитеру јако добро види да ли то ради ПР-менаџер или је то заиста личност која је власник профила.

У Србији је од мноштва друштвених мрежа најпопуларнији Фејсбук, кога користи 2,5 милиона грађана.



 
Јоомла templateс бy а4јоомла