Банер
Банер
Банер
Слабо коришћени сервиси еУправе
Вести
понедељак, 07 новембар 2011 14:04

Извор: РТВ / Тањуг

БЕОГРАД - Слабо коришћење већ уведених електронских сервиса је главни проблем у развоју нових услуга еУправе у региону, закључено је на скупу "Смарт еГовернмент".

На седмом по реду скупу, који је одржан 1. и 2. новембра у Београду, 35 домаћих и страних компанија приказало је водећа техничка достигнућа из области електронског идентитета и апликације еУправе.

Помоћник министра за област информационог друштва мр Небојша Васиљевић приказао је активности на развоју правног оквира, уведене пројекте и планиране активности на развоју еУправе.

Он је подсетио да је у току јавна дискусија о Закону о општем управном поступку у чијем је у члану 59 наведено да "писану форму која се захтева може да испуни и електронски документ".

Усвајањем овог закона створиће се  још повољнији амбијент за развој еУправе, оценио је Васиљевић.

Трећа генерација

Председник програмског одбора скупа Зоран Савић истакао је да је управа, више него икад до сада, на свим нивоима ангажована на развоју нових апликација за еУправу.

Поднето је 30 саопштења и презентација која указују на настојања да се развијају и примењују сервиси који ће олакшати комуникацију између грађана и управе.

У најразвијенијим земљама Европске уније у току је увођење докумената "треће генерације" за личну идентификацију и на овом скупу су приказана ова искуства.

Помоћник директора Пореске управе Србије др Дејан Видојевић истакао је да је информациони систем ове службе врло комплексан и да се ради на развоју интерног и јавног портала.

Пореска управа и АПР су увели апликацију за аутоматско издавање пореског идентификационог броја.

Од марта 2012. године, око 120.000 пореских обвезника ће моћи да електронски подноси пореске пријаве и види стање својих обавеза.

До уштеде од 600 милион евра

Пореска управа планира издавање електронске потврде о измиреним пореским обавезама, електронско подношење пријава за порез на укупни приход грађана, примену електронског плаћања пореских обавеза и електронско канцеларијско пословање.

Видојевић је упозорио да је до сада издато само око 10.000  електронских сертификата, а да ће идуће године око 120.000 компанија имати потребу да електронски потписује своје пореске пријаве.

Ако све компаније у Србији примене електронску пријаву пореза, оствариће се уштеда од око 600 милиона евра.

Велики интерес учесника изазвала су предавања: информациона безбедност у еУправи, портал еУправа, ефикасно управљање ресурсима, временски жигови сертификационог тела Поште, примена електронских сервиса у РАТЕЛ-у, мултимодална биометрија и остала.

Одржан  је и округли сто на коме су представљена и разматрана европска решења за сервисе еУправе.

Организатор скупа "Смарт еГовернмент" је био АСИТ (Асоцијација за рачунарство, информатику, телекомуникације и нове медије).

 
Јоомла templateс бy а4јоомла