Ne treba nam Zapad, sad imamo "oblak" |
Vesti |
sreda, 04 april 2012 09:35 |
Izvor: B92 - Miloš Vlahović Starije generacije sa ovih naših prostora – Srbije, Mađarske, Bugarske – smatrale su dugo da je jedini način da se zaradi novac da se ode na Zapad. Danas više ne mora da bude tako. I nije tako. Danas za to imamo „mrežu“ i „oblak“, kaže u razgovoru za B92 generalni direktor kompanije Cisko (Cisco) sa Jugoistočnu Evropu Piter Hajdu. Hajdu objašnjava da savremene informacione tehnologije omogućavaju da se praktično radi „od kuće“, a da se istovremeno sarađuje sa partnerima širom sveta i učestvuje na globalnom tržištu. „Tehnologije kao što su umrežavanje, alati za kolaboraciju i računarstvo u oblaku, omogućavaju da se na neki način ’obrišu granice’. One su i način da se, uslovno rečeno, male zemlje poput Srbije pozicioniraju na globalnoj mapi“. Kada je u pitanju pozicija naše zemlje, Hajdu kaže da Srbija još uvek zaostaje u odnosu na neke zemlje ovog regiona, ali da zato ima i dosta prostora za napredak. Srbija ima dobre stručnjake„Mi smo veoma zadovoljni polaznicima iz Srbije koji su uključeni u naše Akademije. Oni po pravilu uvek postižu sjajne rezultate. Tako je čak pobednica na ’Cisco Networking Academy’ za 2010. godinu bila upravo iz vaše zemlje. To govori o velikom potencijalu koji ovde postoji“. „Infrastruktura u Srbiji nije tako loša kao što se verovatno kod vas percipira. Naročito kada je u pitanju mobilna telefonija, gde postoji zaista veliki broj korisnika, i gde se puno ulaže u razvoj usluga“. S tim u vezi Hajdu dodaje i da su upravo mobilne tehnologije ono na šta u budućnosti treba posebno obratiti pažnju. „Ljudi danas, naročito mladi, sve manje koriste internet surfujući po njemu ili šaljući mejlove, već se njima u centru interesovanja nalaze društvene mreže, i to se ubrzano seli na mobilne uređaje. Imajući u vidu da to zahteva veoma kvalitetne širokopojasne konekcije, Cisko sa partnerima u Srbiji radi upravo na njihovom jačanju“. Govoreći o tome, prvi čovek te kompanije za ovaj region kaže i da je saradnja sa državom na zadovoljavajućem nivou. „Mi razgovaramo redovno i moram da kažem da postoji svest u nadležnim institucijama o značaju razvoja i ulaganja u ovaj sektor... Jasno je da ulaganje u umrežavanje i srodne tehnologije poboljšava znatno i perspektive čitave nacionalne ekonomije i da u velikoj meri može pomoći i ubrzanju privrednog rasta čitave zemlje“. Umrežavanje, oblak, mobilnost...Inače, kompanija Cisko je protekle nedelje u Beogradu održala 11. po redu ’Cisco Expo’, jednu on najvažnijih ICT konferencija u Srbiji. Ove godine, ona je najviše bila posvećena razvoju inteligentnih mreža, računarstvu u oblaku, kao i mobilnosti. Srbija ima i dobre kompanije„Srbija ima kompanije koje mogu da posluže kao odlični primeri u primeni savremenih ICT rešenja, a neke od njih često koristim i u svojim prezentacijama i van regiona Jugoistočne Evrope. Jedna od tih kompanija je SBB, koja je u saradnji sa Ciskom razvila rešenja koja je svrstavaju među lidere ne samo u regionu već i na svetskom nivou. Takođe, tu je i banka Poštanska štedionica sa kojom smo razvili najsavremeniji sistem za video nadzor u njenim filijalama“ „Trenutno praktično svako od nas ima bar neki uređaj koji je povezan na internet. Projekcije pokazuju da će već kroz par godina u svetu biti više od tri milijarde internet korisnika, ali i čak 50 milijardi uređaja koji će biti povezani na globalnu mrežu. To znači da će svaki čovek na planeti imati u proseku po šest takvih uređaja i svi oni će međusobno komunicirati da bi naš život učinili lakšim“. „To neće biti samo vaš mobilni telefon ili računar, već i vaš frižider, automobil, rashladni uređaj...“ Hajdu dodaje i da će se tu na najbolji način videti i „snaga“ networkinga i računarstva u oblaku, „upravo onih tehnologija na kojima Cisko radi već godinama i o čijem značaju već dugo govorimo“. Kada je u pitanju razvoj novih tehnologija, u Cisko smatraju da on treba da prati zahteve korisnika. „Sve češće kompanije jednostavno puste ideje ’u svet’ i dozvole korisnicima da ih oblikuju kako bi se dobio proizvod koji će biti upravo po njihovoj meri. To je prednost današnjeg doba - više nema potrebe da se tamo neki ljudi u tamo nekoj kancelariji okupe i crtaju dijagrame kako napraviti proizvod koji će se dopasti kupcima. Sada ih prosto možete uključiti u proces već na početku. To je nešto što i Cisko radi i to daje veoma dobre rezultate“. Kada su u pitanju tehnologije i servisi koji će biti od posebnog značaja u budućnosti, Hajdu još jednom posebno ističe video. „Ljudi, jednostavno rečeno, žele video sadržaje na svojim uređajima – žele da ih snimaju, da ih razmenjuju i da ih gledaju i sa rastućom ulogom pametnih telefona i prenosnih uređaja to je nešto što će tek privlačiti posebnu pažnju“.
|