Е-Издаваштво -
Коментари прописа
|
Страна 9 од 11
Специјализована продавница је трговински формат у коме се обавља трговина на мало и чије су битне одлике:
- нето продајни простор по правилу до 1.000 м2;
- узак, али дубок асортиман;
- једна или више комплетираних робних група;
- налазе се у градским зонама у тржним центрима и осталим микро локацијама;
- директно услуживање потрошача као начин продаје (изузетно, самоизбор или самоуслуживање).
Типични облици трговинског формата из става 1. овог члана су нарочито:
- специјализоване продавнице хране, пића и дувана, као што су:
- продавнице воћа и поврћа;
- месаре;
- рибарнице;
- пекаре;
- продавнице пића;
- продавнице млечних производа и др.;
- остале специјализоване прехрамбене продавнице;
- бензинске станице;
- продавнице производа информационо-комуникационе технологије (нпр. рачунара, софтвера, телекомуникационе опреме нпр. мобилних телефона и сл.);
- продавнице специјализоване за продају опреме за домаћинство (нпр. апарати за домаћинство, намештај, подне и зидне облоге, метална роба, боје, текстилни производи и др.);
- продавнице специјализоване за продају производа за културу и рекреацију (нпр. књижаре, продавнице спортске опреме, продавнице канцеларијског материјала, продавнице играчака и сл.);
- продавнице одеће, одевне галантерије и крзна;
- продавнице обуће и предмета од коже;
- апотеке и дрогерије (драгстори);
- специјализоване продавнице за продају осталих робних категорија, које су у ствари и најзаступљеније специјализоване продавнице, пошто су овде укључене, између осталих, и:
- продавнице козметичких и тоалетних производа (нпр. парфимерије);
- цвећаре;
- продавнице за кућне љубимце;
- продавнице накита и сатова и др.
Посебан облик трговинског формата из става 1. овог члана је продавница половних производа (Сецонд ханд схоп) у коме се обавља трговина на мало половним непрехрамбеним производима.
|