Е-Издаваштво -
Коментари прописа
|
Страна 6 од 8
Област 73 - Рекламирање и истраживање тржишта
Обухвата организовање и спровођење рекламних кампања (у часописима, новинама, на радију, на телевизији или у другим медијима) и организовање изложби и поставки, укључујући и рекламирање на интернету.
Обухвата пружање целог спектра рекламних услуга (нпр. сопственим капацитетима или на основу подуговарања), укључујући давање савета, креативне услуге, продукцију рекламног материјала и продају. Обухвата:
- креирање и објављивање реклама у новинама, часописима, на радију, на телевизији, на интернету и другим медијима
- креирање и постављање реклама на отвореном простору, нпр. на рекламним таблама, панелима, билтенима, у излозима, осликавање аутомобила и аутобуса итд.
- рекламирање из ваздуха
- дистрибуирање или испоручивање пропагандног материјала или узорака
- уређивање штандова и осталих објеката и простора који служе за излагање пропагандног материјала
- управљање маркетиншком кампањом и другим услугама рекламирања с циљем да се заинтересују и задрже потрошачи:
- промовисање производа
- маркетиншке активности на месту продаје
- непосредно рекламирање путем поште
- маркетиншко саветовање
Не обухвата:
- издавање рекламног материјала, дел. 58.19
- продукцију комерцијалних порука за телевизију и филм, дел. 59.11
- продукцију комерцијалних порука за радио, дел. 59.20
- истраживање тржишта, дел. 73.20
- рекламне фотографије, дел. 74.20
- организовање конгреса и трговинских изложби, дел. 82.30
- поштанско адресирање, дел. 82.19
Обухвата:
- медијско представљање, нпр. продају и препродају простора и времена за медијске кампање усмерене на тражење купца
Не обухвата:
- продају медијског времена или простора за рекламирање директно од власника медијског времена и простора (издавача, итд.)
- делатности односа с јавношћу, дел. 70.21
Грана 73.2 - Истраживање тржишта и испитивање јавног мњења
Обухвата:
- истраживање потенцијала тржишта, обавештености, прихватања и познавања производа и куповних навика потрошача у циљу промоције, продаје и развоја нових производа и услуга, укључујући и статистичку анализу резултата
- испитивање јавног мњења о политичким, економским и социјалним питањима и њихову статистичку анализу
почетак - сви сектори
|