E-Izdavaštvo -
Komentari propisa
|
Strana 6 od 8
Oblast 73 - Reklamiranje i istraživanje tržišta
Obuhvata organizovanje i sprovođenje reklamnih kampanja (u časopisima, novinama, na radiju, na televiziji ili u drugim medijima) i organizovanje izložbi i postavki, uključujući i reklamiranje na internetu.
Grana 73.1 - Reklamiranje
Obuhvata pružanje celog spektra reklamnih usluga (npr. sopstvenim kapacitetima ili na osnovu podugovaranja), uključujući davanje saveta, kreativne usluge, produkciju reklamnog materijala i prodaju. Obuhvata:
- kreiranje i objavljivanje reklama u novinama, časopisima, na radiju, na televiziji, na internetu i drugim medijima
- kreiranje i postavljanje reklama na otvorenom prostoru, npr. na reklamnim tablama, panelima, biltenima, u izlozima, oslikavanje automobila i autobusa itd.
- reklamiranje iz vazduha
- distribuiranje ili isporučivanje propagandnog materijala ili uzoraka
- uređivanje štandova i ostalih objekata i prostora koji služe za izlaganje propagandnog materijala
- upravljanje marketinškom kampanjom i drugim uslugama reklamiranja s ciljem da se zainteresuju i zadrže potrošači:
- promovisanje proizvoda
- marketinške aktivnosti na mestu prodaje
- neposredno reklamiranje putem pošte
- marketinško savetovanje
Ne obuhvata:
- izdavanje reklamnog materijala, del. 58.19
- produkciju komercijalnih poruka za televiziju i film, del. 59.11
- produkciju komercijalnih poruka za radio, del. 59.20
- istraživanje tržišta, del. 73.20
- reklamne fotografije, del. 74.20
- organizovanje kongresa i trgovinskih izložbi, del. 82.30
- poštansko adresiranje, del. 82.19
Obuhvata:
- medijsko predstavljanje, npr. prodaju i preprodaju prostora i vremena za medijske kampanje usmerene na traženje kupca
Ne obuhvata:
- prodaju medijskog vremena ili prostora za reklamiranje direktno od vlasnika medijskog vremena i prostora (izdavača, itd.)
- delatnosti odnosa s javnošću, del. 70.21
Grana 73.2 - Istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnjenja
Obuhvata:
- istraživanje potencijala tržišta, obaveštenosti, prihvatanja i poznavanja proizvoda i kupovnih navika potrošača u cilju promocije, prodaje i razvoja novih proizvoda i usluga, uključujući i statističku analizu rezultata
- ispitivanje javnog mnjenja o političkim, ekonomskim i socijalnim pitanjima i njihovu statističku analizu
početak - svi sektori
|